Основні засади взаємодії зі споживачами та іншими особами, а також нагляд за додержанням вимог законодавства при врегулюванні простроченої заборгованості (вимоги щодо етичної поведінки), контроль за діяльністю колекторських компаній регламентовано статтями 25-27 Закону України «Про споживче кредитування».
Більш детально Ви можете ознайомитись з законом за посиланням.
Відповідно до вимог даного закону Банк здійснює облік і розгляд усіх отриманих ним звернень про порушення прав споживачів при здійсненні колекторською компанією врегулювання простроченої заборгованості, а Національний банк України розглядує звернення споживачів про недотримання Банком та/або колекторською компанією вимог щодо етичної поведінки.
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКАКОЛЕКТОРСЬКА АГЕНЦІЯ" (код за ЄДРПОУ 41501722), адреса: Україна,індекс 14000, Чернігівська обл, м. Чернігів, просп. Миру, буд. 42А, оф. 604.Керівник: Прихід Ігор Миколайович. Контактний телефон, адреса дляотримання поштових повідомлень, за якими приймаються зверненняспоживачів фінансових послуг щодо діяльності компанії: +380737375962,Україна, індекс 04080, 14000, Чернігівська обл, м. Чернігів, просп. Миру, буд.42А, оф. 604. Порядок розгляду звернень зазначений на вебсторінці:https://www.ukrcollect.com.ua/. Адреса електронної пошти для звернень:info@ukrcollect.com.ua. Відомості про включення Товариства до реєстру колекторських компаній:дата включення до реєстру – 03.09.2021, реєстраційний номер - 5.2.
- ТОВ «ЮРИДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ «ДЕЛЬТА М» (код за ЄДРПОУ43194392), адреса: м. Київ, проспект Леоніда Каденюка, буд. 23. Керівник : Голуб Вячеслав Володимирович. Контактний телефон, адреса для отриманняпоштових повідомлень, за якими приймаються звернення споживачівфінансових послуг щодо діяльності компанії: +380800210005, Україна, індекс02094, м. Київ, проспект Леоніда Каденюка, буд. 23. Адреса електронноїпошти: debts@delta-m.com.ua. Порядок розгляду звернень зазначений навебсторінці: http://delta-m.com.ua/ Відомості про включення Товариства дореєстру колекторських компаній: дата включення до реєстру – 18.10.2021,реєстраційний номер – 45.3.
Відповідно до Закону України про внесення змін до деяких законівУкраїни щодо врегулювання простроченої заборгованості у період діївоєнного стану в Україні від 27 липня 2022 року № 2459-IX (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2459-20#Text) позичальники, які належать до захищених згідно даного Закону категорій громадян, мають права повідомити Банк про своє бажання щодо припинення взаємодії з представниками банка з питань врегулювання їх простроченої заборгованості. Закон забороняє взаємодію за власною ініціативою із позичальником, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем або майновим поручителем, третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, які відносяться до категорії захищених осіб (надалі Захищені особи) та надали відповідну про це заяву до банку про належність до цієї категорії.
- Період дії та тип комунікації:
Під час врегулювання простроченої заборгованості у період дії воєнного станув Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні", та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
- Що потребує закон від банку або колекторської компанії:
Безпосередньо не взаємодіяти за власною ініціативою з:
а) споживачем, який повідомив про свою належність до захищеної категорії або щодо належності якого до захищеної категорії у передбачений цим законом спосіб повідомили близькі особи такого споживача, його представники, спадкоємці, поручителі, майнові поручителі або треті особи, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію.
б) з близькими особами споживача, який належить до захищеної категорії, його представником, крім представника, який не є близькою особою такого споживача, третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит такого споживача та які надали згоду на таку взаємодію
- До захищеної категорії належать:
а) військовослужбовці Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів спеціального призначення, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, які проходять військову службу на території України;
б) військовослужбовці, які стали особами з інвалідністю внаслідок захворювання, пов’язаного з проходженням військової служби, чи внаслідок захворювання після звільнення їх з військової служби, пов’язаного з проходженням військової служби;
в) члени сімей військовослужбовців, які загинули, померли чи пропали безвісти;
г) особи, які перебувають у полоні, особи, з якими втрачено зв’язок,особи, зниклі безвісти;
- Підтвердження належності до захищеної категорії повинно бути наведене наступними документами згідно Закону:
а) для військовослужбовців Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів спеціального призначення, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, які проходять військову службу на території України, - підписана командиром (начальником, керівником) або особою, яка його заміщує, відповідного структурного підрозділу, в якому проходить службу такий військовослужбовець, або керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки, який здійснив заходи щодо призову споживача на військову службу, скріплена гербовою печаткою довідка за формою, встановленою додатком № 2 до цього Закону. Допускається складення довідки рукописним способом;
б) для військовослужбовців, які стали особами з інвалідністю внаслідок захворювання, пов’язаного з проходженням військової служби, чи внаслідок захворювання після звільнення їх з військової служби, пов’язаного з проходженням військової служби, - посвідчення інваліда війни;
в) для членів сімей військовослужбовців, які загинули чи померли, - посвідчення члена сім’ї загиблого;
г) для осіб, які перебувають у полоні, осіб, з якими втрачено зв’язок, осіб, зниклих безвісти, для членів сімей військовослужбовців, які зникли безвісти, - інформація, надана державним підприємством, яке виконує функції Національного інформаційного бюро, про те, що особа утримується в полоні або перебуває у заручниках держави -агресора, або включена до реєстру як така, з якою втрачено зв’язок, або зникла безвісти.
- Прийняття повідомлень від позичальників Банку, які належать до захищеної категорії, або представників таких позичальників про своє бажання припинити взаємодію з представниками банку щодо питань врегулювання простроченої заборгованості позичальника з підтверджуючими документами про належність позичальника до захищеної категорії будь-яким зручним з наведених способів:
- поштовим повідомленням на адресу банку - 01021, Україна, м.Київ, Кловський узвіз, 9/2;
- електронним повідомленням на електронну адресу банку: bank@pravex.ua;
- 0 800 500 450 безкоштовно по Україні зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України
- +38 044 521 04 04 по Україні та з-за кордону
Важливо! Споживач, який втратив належність до захищеної категорії, зобов’язаний повідомити про це банк протягом 30 календарних днів з дня втрати належності. Банк, має право звернутися за підтвердженням інформації щодо належності споживача до захищеної категорії до центрального органу виконавчої влади, у підпорядкуванні якого перебуває структурний підрозділ, у якому проходить службу такий споживач, територіального центру комплектування та соціальної підтримки, який здійснив заходи щодо призову споживача на військову службу, державного підприємства, яке виконує функції Національного інформаційного бюро, щодо інформації, що особа утримується в полоні або перебуває у заручниках держави-агресора, або включена до реєстру як така, з якою втрачено зв’язок,або зникла безвісти.
Погашення простроченої заборгованості за договором про споживчий кредит здійснюється в порядку визначеному умовами укладеного зі споживачем фінансових послуг договору.
СПОСОБИ ПОГАШЕННЯ ПРОСТРОЧЕНОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ:
- Через відділення Банку
- Через відділення інших банків шляхом переказу на відповідний рахунок для погашення кредиту, визначений в договорі зі споживачем.
- У мобільному додатку та web-версії PRAVEX ONLINE.
Реквізити для оплати заборгованості та суму простроченої заборгованості споживачі фінансових послуг можуть дізнатись у відділеннях Банку.
Як правило, Банк здійснює відступлення права вимоги за непродуктивними кредитами, у випадках, коли інші способи врегулювання заборгованості не були успішними чи є економічно недоцільними або в інших випадках за рішенням Банку. Рішення щодо відступлення права вимоги новому кредитору та умов відступлення прав вимоги приймає уповноважений орган управління Банку.
При відступленні права вимоги за договором про споживчий кредит новому кредитодавцю, Банк діє відповідно до цивільного законодавства з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про споживче кредитування».
У разі відступлення права вимоги за договором про споживчий кредит новому кредитору Банк повідомляє про це споживача у спосіб, визначений частиною першою статті 25 цього Закону та передбачений договором про споживчий кредит, та повідомляє про передачу новому кредитору персональних даних споживача, а також надає споживачу інформацію про нового кредитора (найменування, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, місцезнаходження, інформацію для здійснення зв’язку - номер телефону, адресу, адресу електронної пошти).
- Банк може розпочати діяльність з врегулювання простроченої заборгованості починаючи з першого дня виникнення прострочення виконання грошового зобов’язання споживача.
- Відступлення права вимоги за договором про споживчий кредит новому кредитодавцю може бути здійснено Банком починаючи з першого дня виникнення прострочення виконання грошового зобов’язання споживача.
- З моменту такого відступлення прав вимоги за договором про споживчий кредит новий кредитор набуває всі або відповідну частину прав Банку за договором, в тому числі право подальшого відступлення права вимоги за договором.
Якщо при врегулюванні простроченої заборгованості представником Банку чи колекторської компанії було допущено порушення встановлених ст. 25 Закону України «Про споживче кредитування» вимог щодо взаємодії із споживачами та іншими особами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимоги щодо етичної поведінки), споживач, його близькі особи, представник, спадкоємець, поручитель, майновий поручитель або треті особи, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, при врегулюванні простроченої заборгованості, можуть повідомити Банк про такі випадки порушень через наступні відкриті канали комунікації:
- адреса для подання письмових звернень громадян: 01021, Україна, м. Київ, Кловський узвіз, 9/2;
- електронна поштова скринька: bank@pravex.ua